Θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου με οργανικό τρόπο; Το on page SEO είναι το κλειδί και αυτός ο οδηγός θα σε βοηθήσει να εφαρμόσεις αποτελεσματικές τεχνικές βελτιστοποίησης εντός σελίδας που θα βελτιώσουν την κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το on page SEO (βελτιστοποίηση εντός σελίδας) περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που κάνεις απευθείας στις σελίδες του ιστότοπού σου για να βελτιώσεις την κατάταξή τους στις μηχανές αναζήτησης καθώς και την εμπειρία που έχουν οι χρήστες από αυτόν.
Περιεχόμενο
ToggleΣε αντίθεση με το off page SEO που επικεντρώνεται σε εξωτερικούς παράγοντες όπως τα backlinks, το on page SEO αφορά στοιχεία που έχεις στον έλεγχο σου άμεσα.
Φαντάσου σαν να προετοιμάζεις το σπίτι σου για επισκέψεις και θέλεις όλα να είναι τακτοποιημένα, καθαρά και εύκολα προσβάσιμα, ώστε οι επισκέπτες (μηχανές αναζήτησης και χρήστες) να έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
Πλέον με τους αλγόριθμους της Google να εξελίσσονται συνεχώς, η σωστή εφαρμογή των παραγόντων που επηρεάζουν το on page SEO είναι πιο κρίσιμη από ποτέ για την επιτυχία σου online.
Να τονίσουμε ότι πριν από οποιαδήποτε βελτίωση το σημαντικότερο βήμα είναι να έχεις ποιοτικό περιεχόμενο που προσφέρει αξία στους χρήστες.
Το περιεχόμενο είναι η βάση του SEO πρέπει να είναι:
Extra on page SEO tip: Χρησιμοποίησε table of contents (πίνακα περιεχομένων) σε κάθε σελίδα σου για να μπορούν οι χρήστες να βρουν εύκολα αυτό που ψάχνουν.
Επιπλέον, χρησιμοποίησε συνώνυμα και σχετικές φράσεις όπως για παράδειγμα εδώ αντί για “on page” κάπου μπορώ να γράψω “βελτιστοποίηση εντός της σελίδας”.
Με αυτό τον τρόπο το κείμενο μου παραμένει πιο φυσικό και δεν κουράζει με τις ίδιες λέξεις όλη την ώρα.
Δημιούργησε περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήσεις των χρηστών και προσφέρει πρακτικές λύσεις στα προβλήματά τους. Αυτή η προσέγγιση θα βοηθήσει το περιεχόμενό σου να κερδίσει θέσεις στη Google για πολλαπλά ερωτήματα (keywords).
Το title tag είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία on page SEO. Είναι ο τίτλος που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και στην καρτέλα του χρήστη.
Συμβουλές για αποτελεσματικό title tag optimization:
Παράδειγμα: On page seo: Όσα χρειάζεται να γνωρίζεις
Τα meta tags παρέχουν πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας σου και είναι ο τίτλος και η περιγραφή που εμφανίζεται στις αναζητήσεις, οπότε είναι σημαντικά και για το ctr.
Είναι ο τίτλος που βλέπει ο χρήστης στην αναζήτηση με μπλε γράμματα και ιδανικά πρέπει να είναι έως 60 χαρακτήρες, διαφορετικά η Google δεν θα τον εμφανίσει ολόκληρο.
Πρέπει να είναι διαφορετικός από το title tag και παρομοίως βοηθάει να έχεις το βασικό keyword στην αρχή και στην συνέχεια lsi παραλλαγές που ψάχνει ο κόσμος πχ. “On Page SEO: Τι Είναι και Ποιοι Παράγοντες το Επηρεάζουν”.
Στον τίτλο μπορείς να βάζεις το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και να γίνεται πιο ελκυστικός.
Το meta description είναι το μικρό κείμενο (η περιγραφή) που εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο στα αποτελέσματα αναζήτησης:
Είναι σημαντικό να γράψεις περιγραφή που αντικατοπτρίζει το περιεχόμενο της σελίδας σου διαφορετικά η Google ενδέχεται να την αλλάξει και πάρει ένα κομμάτι της σελίδας σαν περιγραφή.
Το meta robots tag είναι ένα σημαντικό στοιχείο SEO που καθοδηγεί τις μηχανές αναζήτησης σχετικά με το πώς πρέπει να αλληλεπιδρούν με τη σελίδα σου.
Μέσω αυτού, μπορείς να ορίσεις αν επιθυμείς η σελίδα να συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google (index) ή όχι (noindex).
Αν, για παράδειγμα, μια σελίδα έχει οριστεί με noindex, τότε το Googlebot δεν θα την καταχωρήσει στο ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης.
Αυτό είναι χρήσιμο σε περιπτώσεις όπως landing pages για διαφημιστικές καμπάνιες, σελίδες ευχαριστιών (thank-you pages) ή περιεχόμενο που δεν είναι βελτιστοποιημένο για SEO και δεν επιθυμείς να εμφανίζεται οργανικά.
Οι επικεφαλίδες οργανώνουν το περιεχόμενό σου και βοηθούν τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη δομή του:
Παράδειγμα ιεραρχίας:
Το URL είναι σημαντικό τόσο για τους χρήστες όσο και για τις μηχανές αναζήτησης:
Παράδειγμα καλού URL:
https://example.com/blog/on-page-seo
Αντί για:
https://example.com/blog/post?id=123&category=seo
Επίσης την κατηγορία όπως /blog δεν είναι απαραίτητο να την δείχνεις στο URL αλλά είναι σημαντικό να έχεις το περιεχόμενο σου δομημένο στο sitemap και σωστά breadcrumb, δες ένα παράδειγμα παρακάτω.
Η εσωτερική διασύνδεση είναι όταν βάζεις link στο περιεχόμενο που οδηγεί σε άλλη σελίδα του ιστότοπου σου:
Βέλτιστες πρακτικές internal linking:
Οι εικόνες εμπλουτίζουν το περιεχόμενό σου, αλλά πρέπει να είναι βελτιωμένες κατάλληλα:
Προτίμησε αρχεία jpg αντί για png όπου μπορείς και δεν φαίνεται κακή διαφορά στην ανάλυση καθώς έχουν μικρότερο μέγεθος αρχείου και δεν “επιβαρύνουν” την σελίδα.
Παρακάτω αναλύουμε του σημαντικότερους παράγοντες που έχουν να κάνουν με την βελτιστοποίηση εντός της ιστοσελίδας.
Με το mobile-first indexing της Google, είναι απαραίτητο οι σελίδες σου να είναι βελτιωμένες για τα κινητά (responsive).
Το 60% των χρηστών δηλώνει ότι ανακάλυψε μια νέα εταιρεία ή προϊόν από αναζήτηση που έκανε από το κινητό του. (Google)
Η ταχύτητα του ιστότοπου είναι καθοριστικός παράγοντας για την κατάταξη και την εμπειρία χρήστη, παρακάτω είναι μερικές πρακτικές συμβουλές:
Αν έχεις το website σου σε wordpress ρίξε μια ματιά σε plugins όπως το litespeed που σε πολλά θέματα ταχύτητας όπως cache και minify τα κάνει αυτόματα.
Επίσης χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights και το GTmetrix για να αξιολογήσεις και να βελτιώσεις την ταχύτητα της σελίδας σου.
Το schema markup είναι ένας τύπος δομημένων δεδομένων που το προσθέτεις στον κώδικα μιας ιστοσελίδας και βοηθά τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό της.
Μέσω του schema, μπορείς να επισημάνεις σημαντικές πληροφορίες (όπως αξιολογήσεις, τιμές, συχνές ερωτήσεις, άρθρα, υπηρεσίες κ.ά.), ώστε να εμφανίζονται με εμπλουτισμένο τρόπο στα αποτελέσματα αναζήτησης (rich snippets).
Αυτό βελτιώνει την ορατότητα της ιστοσελίδας και αυξάνει τις πιθανότητες να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες (έχεις καλύτερο ctr με featured snippet αποτέλεσμα).
Extra tips για schema: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις schema generator που προσθέτεις τις κατάλληλες πληροφορίες και σου δίνει έτοιμο τον κώδικα.
Ο κώδικας μπαίνει στο header της σελίδας και μπορείς να το αναθέσεις σε κάποιον developer αν δεν γνωρίζεις ή να μπορείς να προσθέτεις κομμάτια κώδικα στο header με plugin από το WordPress.
Για να εμφανιστεί η σελίδα σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, πρέπει να μπορεί να γίνει crawl και να ευρετηριαστεί:
Υπάρχουν πολλά εργαλεία SEO που μπορούν να σε βοηθήσουν στη διαδικασία βελτιστοποίησης και παρακάτω δείχνουμε μερικά από τα καλύτερα:
Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται συνεχώς, και προσθέτει νέους παράγοντες στο on page SEO:
Ξεκίνα με έρευνα για keywords ώστε να βρεις τις σωστές λέξεις-κλειδιά για το περιεχόμενό σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το keyword planner της Google ή keyword magic tool από το Semrush.
Διαφορετικά μπορείς να γράψεις το main keyword σου στην αναζήτηση της Google και μετά να δεις τις προτεινόμενες αναζητήσεις που σου βγάζει για να έχεις επιπλέον lsi keywords. Στην συνέχεια:
Ιδανικά θα πρέπει να ενημερώνεις το περιεχόμενό σου κάθε 3-6 μήνες. Η Google εκτιμά το φρέσκο περιεχόμενο και οι ενημερώσεις δείχνουν ότι φροντίζεις τον ιστότοπό σου.
Σε πολλές περιπτώσεις, με το να κάνεις update παλιές αναρτήσεις με νέες πληροφορίες και φωτογραφίες συχνά μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσεις εντελώς νέο περιεχόμενο.
Αν και τα social media signals δεν αποτελούν άμεσο παράγοντα κατάταξης, επηρεάζουν έμμεσα το SEO μέσω της αυξημένης επισκεψιμότητας και του engagement.
Όταν μοιράζεσαι το περιεχόμενό σου στα social media, προσελκύει περισσότερους επισκέπτες που μπορεί να αλληλεπιδράσουν με τον ιστότοπό σου, να μείνουν περισσότερο χρόνο σε αυτόν, και πιθανώς σε κάποιες περιπτώσεις να δημιουργήσουν backlinks. Όλα αυτά είναι παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την κατάταξη.
Η Google έχει επιβεβαιώσει ότι το HTTPS είναι παράγοντας κατάταξης. Εκτός από την ασφάλεια που προσφέρει στους χρήστες σου, βελτιώνει την εμπιστοσύνη και μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά μετατροπών.
Επιπλέον, πολλοί browsers προειδοποιούν τους χρήστες όταν επισκέπτονται μη ασφαλείς ιστότοπους, γεγονός που μπορεί να αυξήσει το bounce rate σου αν δεν χρησιμοποιείς HTTPS.
Δεν υπάρχει “μαγικός” αριθμός, καθώς εξαρτάται το αντικείμενο του άρθρου και ο ανταγωνισμός του αλλά έρευνες δείχνουν ότι μεγάλα άρθρα με αρκετές λέξεις (1.500+) τείνουν να κατατάσσονται καλύτερα ειδικά για ανταγωνιστικά keywords.
Ωστόσο, η ποιότητα είναι πάντα πιο σημαντική από την ποσότητα. Πρέπει να καλύπτεις το θέμα σε βάθος και να απαντάς σε όλες τις πιθανές ερωτήσεις των χρηστών. Σε μερικές περιπτώσεις, ένα σύντομο άρθρο 500-800 λέξεων μπορεί να είναι αρκετό αν καλύπτει πλήρως το θέμα.
Το canonical tag είναι εξαιρετικά σημαντικό για να αποφύγεις θέματα με duplicate content. Με το canonical tag υποδεικνύεις στη Google ποια έκδοση μιας σελίδας θέλεις να θεωρείται η “κανονική”, ώστε να μην διαιρείται η αξία SEO ανάμεσα σε παρόμοιες σελίδες.
Το on page SEO είναι η βάση για την επιτυχία οποιασδήποτε στρατηγικής για search engine optimization. Από εκεί ξεκινούν όλα διότι αν δεν έχεις περιεχόμενο που προσφέρει αξία τότε οι υπόλοιπες ενέργειες πχ. off page και backlinks δεν θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Αν εφαρμόσεις αυτές τις βέλτιστες πρακτικές, μπορείς να δημιουργήσεις ιστοσελίδες που είναι φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και προσφέρουν εξαιρετική εμπειρία στους χρήστες.
Να θυμάσαι ότι η Google εξελίσσεται συνεχώς, αλλά οι βασικές αρχές παραμένουν σταθερές όπως το ποιοτικό περιεχόμενο και ο γρήγορος ιστότοπος χωρίς τεχνικά προβλήματα.
Με συνεπή εφαρμογή αυτών των τεχνικών on page SEO και τακτική παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, θα δεις σταδιακά να βελτιώνεται η κατάταξη των σελίδων σου και να αυξάνεται η οργανική επισκεψιμότητα.
Ξεκίνα σήμερα να εφαρμόζεις αυτές τις συμβουλές και δες τη διαφορά στην απόδοση του ιστότοπού σου!