EnigmaSeo

Τι είναι το SEM - Search Engine Marketing και πως ενισχύει την προώθηση Ιστοσελίδων

Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (SEM) είναι η διαδικασία τοποθέτησης πληρωμένων διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης με σκοπό την προβολή του ιστότοπου στα χορηγούμενα αποτελέσματα.

Ποια είναι η διαφορά του SEM με το SEO;

Με την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) αυξάνονται τα οργανικά αποτελέσματα του ιστότοπου ενώ το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (SEM) στοχεύει στα αποτελέσματα επί πληρωμή. Για την καλύτερη δυνατή επίδοση ξεκινούν οι βελτιώσεις SEO και στην συνέχεια χρησιμοποιούνται οι διαφημίσεις.

Πως λειτουργεί;

Το SEM βασίζεται στις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσει ο χρήστης και στο πόσο σχετικές είναι με το περιεχόμενο που επιθυμεί να προωθήσει. Ο αλγόριθμος επιλέγει ποια από τις διαφημίσεις εξυπηρετεί την πρόθεση της αναζήτησης του χρήστη και εμφανίζει την κατάλληλη.

Ποιά είναι τα οφέλη;

• Με τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης μπορεί να γίνει προβολή σε ευρύ κοινό με ελεγχόμενο κόστος. Επιτρέπει τόσο τη μαζική προβολή, εάν ο στόχος είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, όσο και την εξατομικευμένη προβολή, εάν ο στόχος είναι περισσότερες πωλήσεις.

• Ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει αν θα προβληθεί μόνο για συγκεκριμένες ακριβείς αναζητήσεις, για ευρείες ή για σχετικές αναζητήσεις με τις λέξεις-κλειδιά που έχει επιλέξει (exact match, phrase match, broad match), και να ορίσει τη γεωγραφική περιοχή προβολής.

• Μπορεί επίσης να προγραμματίσει πότε θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις και σε ποιες ηλικιακές ομάδες και φύλα. Παρέχονται στατιστικά στοιχεία από πλατφόρμες όπως το Google Ads, επιτρέποντας την παρακολούθηση της προόδου της διαφημιστικής καμπάνιας, όπως την ανταπόκριση, τα clicks και το CVR (conversion rate) – μια επιθυμητή ενέργεια όπως μια αγορά ή τηλεφωνική κλήση.

• Επιπλέον, παρουσιάζεται η ποιότητα της διαφήμισης και δίνονται συμβουλές για βελτίωση (περισσότερα google ads). Με αυτόν τον τρόπο γίνονται προσαρμογές στην καμπάνια με στόχο τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ποια είναι τα είδη των διαφημίσεων;

Διαφημίσεις κειμένων
Πρόκειται για την πιο συνηθισμένη μορφή διαφήμισης, ο χρήστης καλείται να επιλέξει έναν ελκυστικό τίτλο και περιγραφή που θα οδηγήσουν τον επισκέπτη στην ιστοσελίδα του.

Διαφημίσεις αγορών
Αφορά τις επιχειρήσεις που έχουν προϊόντα και η διαφήμιση θα εμφανιστεί σε μορφή εικόνας μαζί με τις λεπτομέρειες του προϊόντος.

Διαφημίσεις εικόνας
Μπορούν να προβληθούν στο δίκτυο προβολής και έχουν σκοπό την αύξηση αναγνωρισιμότητας.

Διαφημίσεις για κινητά
Υπάρχει επιλογή για προβολή μόνο σε κινητά.

Διαφημίσεις Βίντεο
Είναι οι διαφημίσεις που προβάλλονται κυρίως στο youtube.

Πως υπολογίζονται τα κόστη των διαφημίσεων;

1. Κόστος ανά κλικ (CPC – cost per click): Ο χρήστης πληρώνει μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση, χωρίς χρέωση για τις απλές προβολές. Μπορεί επίσης να ορίσει μέγιστο κόστος ανά κλικ.

2. Κόστος ανά προβολή CPV (cost per view). Υπολογίζεται το κόστος με τις εμφανίσεις τις διαφήμισης.

3. Κόστος ανά ενέργεια CPA (cost per action). Γίνεται η χρέωση αν ο επισκέπτης ολοκληρώσει μία ενέργεια όπως για παράδειγμα να στείλει email στην επιχείρηση.

4. Κόστος ανά χίλιες προβολές CPM (cost per mille). Ο διαφημιζόμενος χρεώνεται κάθε χίλιες προβολές η αντιδράσεις που θα εισπράξει.

Δοκιμές Διαφημιστικής Καμπάνιας

Το Google Ads παρέχει την δυνατότητα δοκιμής της διαφήμισης σε διαφορετικές εκδοχές, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας τις ίδιες λέξεις κλειδιά αλλά με διαφορετικό τίτλο, διαφορετικές εμφανίσεις, πιο ακριβής ή σχετικές με τις λέξεις και με διαφορετική ιστοσελίδα κατάληξης του επισκέπτη (landing page). Με αυτόν τον τρόπο συλλέγονται στατιστικά για το ποια εκδοχή προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Αυτή η μέθοδος λέγεται A/B testing, περισσότερα.

Οι διαφημίσεις μέσω Google Ads εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις και την επισκεψιμότητα μιας επιχείρησης διατηρώντας τον έλεγχο στις δαπάνες.