EnigmaSEO

Τι είναι το SEO, (search engine optimization) και πως λειτουργεί;

Ψάχνεις τρόπο να εμφανίζεται η επιχείρηση σου όταν οι πελάτες ψάχνουν κάτι σχετικό με αυτά που προσφέρεις; Τότε η στρατηγική που χρειάζεσαι είναι το SEO. Σε αυτό τον οδηγό θα μάθεις αναλυτικά τι είναι το seo και πως λειτουργεί.

Το SEO ή στα ελληνικά βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, είναι η διαδικασία βελτίωσης ιστοσελίδων με σκοπό να εμφανίζονται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Όταν κάποιος αναζητεί κάτι σχετικό με την επιχείρηση σου, για παράδειγμα αν έχεις καφετέρια στην Αθήνα θέλεις η επιχείρηση σου να εμφανίζεται όταν κάποιος ψάχνει λέξεις κλειδιά όπως ‘καφέ αθήνα’, ‘καφετέριες αθήνα’ ή ακόμα και ‘πρωινό/brunch αθήνα’.

Για να πετύχεις καλή κατάταξη στα ερωτήματα που θέλεις και μπορεί να φέρουν κοινό στον ιστότοπο σου, χρειάζονται διάφορες ενέργειες όπως η βελτιστοποίηση του περιεχομένου, η βελτίωση της δομής και ταχύτητας του website, και η δημιουργία συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες (backlinks).

Πως δημιουργούνται τα αποτελέσματα αναζήτησης;

Η κατάταξη γίνεται αφού εξεταστούν πολλοί παράγοντες από τους αλγόριθμους αναζήτησης. Επιδιώκουν να δώσουν το πιο σχετικό αποτέλεσμα με το πιο ποιοτικό περιεχόμενο στον χρήστη.

Έχει σημασία και η τοποθεσία του χρήστη καθώς προωθούν τα καλύτερα αποτελέσματα που είναι κοντά του.

Η Google χρησιμοποιεί πάνω από 200 παράγοντες στους αλγόριθμους για να καθορίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης (Backlinko)

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Οι χρήστες συνήθως κοιτάζουν τις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google. Για αυτό τον λόγο αν η ιστοσελίδα σου βρίσκεται στις θέσεις της πρώτης σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σε επιλέξουν.

Το SEO αυξάνει την ορατότητα σου και με αυτόν τον τρόπο μπορείς να προσελκύσεις στοχευμένο κοινό που ψάχνει σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις.

Τι είναι το SEO

Οι βασικοί παράγοντες και πως λειτουργεί το SEO

Περιλαμβάνει διάφορες διαδικασίες και κάθε μία από αυτές συμβάλλει στη συνολική κατάταξη της ιστοσελίδας. Ας δούμε τους βασικούς τομείς του:

Technical SEO

Αφορά τη δομή, την ταχύτητα και την συνολική απόδοση της ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό ώστε να φαίνεται λειτουργικός ο ιστότοπος στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους χρήστες. Πολλοί εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα αν καθυστερεί να φορτώσει.

Αυτό περιλαμβάνει, την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας, την ασφάλεια (SSL), την συμβατότητα με κινητές συσκευές (responsive design) και άλλες τεχνικές παραμέτρους που επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να «βρίσκουν» (crawling) και να κατανοούν τη σελίδα σου.

Μπορείς να δεις προβλήματα ταχύτητας και λειτουργικότητας που υπάρχουν στο website σου με το δωρεάν εργαλείο της google το pagespeed insights.

Πως να κάνεις τεχνικό έλεγχο της ιστοσελίδας σου δωρεάν:

  1. Πήγαινε στο Pagespeed 
  2. Βάλε το link της ιστοσελίδας που σε ενδιαφέρει και πάτησε ανάλυση
  3. Ύστερα βλέπεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου όπως παρακάτω
έλεγχος ιστοσελίδας για θέματα SEO

Κάποια είναι πιο απλά όπως η βελτιστοποίηση εικόνων ώστε να μην πιάνουν πολύ χώρο και άλλα είναι πιο πολύπλοκα και έχουν να κάνουν με τον κώδικα της σελίδας.

0 %

Των χρηστών εγκαταλείπει έναν ιστότοπο αν αργεί πάνω από 4 δευτερόλεπτα να φορτώσει (Email Vendor Selection)

On-Page SEO

Έχει να κάνει με ενέργειες που γίνονται εντός της σελίδας, και στην συνέχεια εξηγούμε πως μπορείς να το βελτιώσεις:

  • Χρησιμοποίησε λέξεις κλειδιά σε σημεία της ιστοσελίδας όπως στο title tag, στο meta title και description, στις επικεφαλίδες (headings) στο κείμενο (body) και στο url

 

  • Χρησιμοποίησε σωστή ιεαραρχία στις επικεφαλίδες (H1-Η6) και κράτησε καλή δομή περιεχομένου 

 

  • Βάλε εσωτερικούς συνδέσμους (internal linking) σε σχετικές σελίδες  για να ενισχύονται μεταξύ τους, να χτίζεις topical authority και να ευρετηριάζονται πιο εύκολα

 

  • Χρησιμοποίησε ελκυστικά οπτικά στοιχεία όπως βελτιωμένες εικόνες, infographics και βίντεο και δώσε την κατάλληλη ονομασία στο κάθε αρχείο, δηλαδή μην αφήνεις την εικόνα ως “IMG1234.jpg” 

 

  • Βάλε alt text tag στις εικόνες που να εξηγεί με τι έχει να κάνει η φωτογραφία

 

  • Δώσε βάση στο καλό user experience που προσφέρει το website σου και να μην χρειάζεται περισσότερα από 3 κλικ για να βρει ο χρήστης μια σελίδα

 

  • Χρησιμοποίησε schema markup για δομημένες πληροφορίες της σελίδας αλλά και του ιστότοπου γενικότερα (δομημένα δεδομένα για άρθρο, faq, υπηρεσίες, προϊόντα, οργανισμούς, τοπικές επιχειρήσεις, φωτογραφίες, βίντεο και άλλα) ώστε να έχεις την ευκαιρία να εμφανιστείς στα αποτελέσματα αναζήτησης ως rich snippet

 

Με αυτές τις βελτιώσεις on page SEO γίνεται πιο εύκολο στις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας και να την κατατάξουν ανάλογα.

Off-Page SEO

Έχει να κάνει με τις ενέργειες βελτίωσης που γίνονται εκτός του ιστότοπου για να ενισχυθεί το brand ή οι ιστοσελίδες σου.

Κατά κύριο λόγο βασίζεται στους συνδέσμους που αποκτάς από άλλες ιστοσελίδες προς την δική σου (backlinks), με τους οποίους ενισχύεις την αξιοπιστία της ιστοσελίδας καθώς φαίνεται ότι είναι χρήσιμη και άλλες πηγές την συστήνουν.

Οι σύνδεσμοι από αξιόπιστες ιστοσελίδες δείχνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι το website σου είναι έμπιστο και μπορείς να αποκτήσεις επιπλέον επισκέπτες από το δικό τους κοινό.

Μπορείς να αποκτήσεις τα πρώτα σου backlink από social media όπως το X (πρώην twitter) και το pinterest, καθώς και με το ανέβασμα ενημερωτικών blogpost που να προσφέρουν αξία, σε ιστότοπους που το επιτρέπουν όπως το medium.

Επίσης το SEO off page ενισχύεται με τους καταλόγους επιχειρήσεων που θα δεις παρκάτω στην παράγραφο για local SEO.

Στην πορεία εφόσον εξελιχθείς και δημιουργήσεις πολύ καλό περιεχόμενο θα είναι πιο εύκολο τα άλλα website να σε αναφέρουν ειδικά αν προσφέρεις κάτι μοναδικό όπως μια έρευνα ή κάτι εξειδικευμένο. Επιπλέον γίνεται να αποκτήσεις backlinks με quest posts αν γράφεις καλό περιεχόμενο για άλλους.

Μπορείς να δεις αναλυτικές πληροφορίες για το πως να  αποκτήσεις συνδέσμους από άλλους ιστότοπους αλλά και καταλόγους επιχειρήσεων, στην σχετική μας σελίδα για backlinks.

Περιεχόμενο: Η βάση του SEO

Το περιεχόμενο είναι η βάση του SEO και είναι από τους κορυφαίους παράγοντες κατάταξης. Ξεκίνα με έρευνα για λέξεις κλειδιά και lsi keywords που σε ενδιαφέρουν και αφού έχεις καταλήξει, δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο που να προσφέρει αξία και να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών που κάνουν αναζήτηση για τις σχετικές λέξεις κλειδιά.

Το περιεχόμενο χρειάζεται να είναι εμπλουτισμένο με χρήσιμες πληροφορίες. Ιδανικά να περιλαμβάνει σχετικές λέξεις-κλειδιά χωρίς υπερβολές (απόφυγε το keyword stuffing) και να είναι γραμμένο με τρόπο που να κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Συνήθως τα άρθρα με περισσότερες λέξεις και πληροφορίες τήνουν να λαμβάνους καλύτερη κατάταξη και να αποκτούν περισσότερα backlinks αλλά ο αριθμός των λέξεων που να χρησιμοποιήσεις εξαρτάται από το θέμα της σελίδας και το είδος, αν είναι βασική σελίδα υπηρεσίας, υποκατηγορία της ή κάποιο blogpost.

Επίσης κάποια θέματα μπορεί να καλυφθούν πλήρως με 500 λέξεις ενώ άλλα να χρειάζονται 2.000+.

Τέλος να θυμάσαι όμως ότι πρώτα από όλα πρέπει να γράφεις για τον αναγνώστη και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.

Στους 3 καλύτερους παράγοντες κατάταξης είναι το ποιοτικό περιεχόμενο μαζί με την εμπειρία της σελίδας και τα links (Search Engine Journal)

Local SEO

Το local SEO είναι σημαντικό καθώς βελτιώνει την παρουσία σου σε τοπικές αναζητήσεις. Ο βασικός παράγοντας που πρέπει να προσέξεις για να βελτιωθεί η τοπική σου κατάταξη είναι το gmb profile (google my business). 

Για να βελτιώσεις την τοπική σου παρουσία, συμπλήρωσε το προφίλ με πληροφορίες της επιχείρησης, ανέβαζε τακτικά φωτογραφίες/βίντεο, απάντα σε όλες κριτικές πελατών και χρησιμοποίησε όλες τις παροχές του Google Business Profile όπως ενημερώσεις (posts) και ερωτήσεις/απαντήσεις (q&a). 

Επίσης είναι καλό να ανεβάζεις τις προσφορές σου και διάφορες εκδηλώσεις της επιχείρησης στο gmb.

Αντίστοιχα κάνε την ίδια διαδικασία και για την μηχανή αναζήτησης Bing, στο Bing Places for Business.

Επιπλέον ενισχύεις την παρουσία της επιχείρησης σου με το να την προσθέτεις σε τοπικούς καταλάγους επιχειρήσεων (και όχι μόνο) όπως ο Χρυσός Οδηγός και το Vrisko και όπου μπορείς σε σχετικές λίστες επιχειρήσεων.

Είναι σημαντικό οι πληροφορίες της επιχείρησης, το NAP (name, adress, phone number) να είναι ίδιες παντού ώστε να μην μπερδεύονται οι χρήστες.

Το 28% των χρηστών που ψάχνουν κάτι τοπικά, καταλήγουν να αγοράσουν (Google)

social media marketing

Πώς μπορεί το SEO να βοηθήσει την επιχείρησή σου;

Το SEO είναι μια πολύ χρήσιμη στρατηγική για την επιχείρηση σου και παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Ας δούμε τα κύρια οφέλη:

Αυξημένη ορατότητα και προσέλκυση κοινού

Με τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, η επιχείρησή σου έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάποιος ψάχνει σχετικές λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει περισσότερους επισκέπτες και περισσότερους πιθανούς πελάτες.

Δημιουργία εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας

Οι χρήστες προτιμούν τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται υψηλά, οι επισκέπτες θεωρούν ότι η επιχείρησή σου είναι αξιόπιστη και έχει τις καλύτερες παροχές στον τομέα της.

Στοχευμένη επισκεψιμότητα

Με SEO προσελκύεις επισκέπτες που ψάχνουν σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να γίνουν πελάτες είναι πολύ υψηλότερες σε σύγκριση με άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Μετρήσιμα αποτελέσματα

Το SEO είναι μια από τις λίγες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορεί να μετρηθεί άμεσα, με εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console. Μπορείς να βλέπεις πόσοι επισκέπτες ήρθαν μέσω των αναζητήσεων και πώς αλληλεπίδρασαν με την ιστοσελίδα σου.

Εξελίξεις και μελλοντικές τάσεις στο SEO

Το SEO εξελίσσεται συνέχεια και προσαρμόζεται σε νέες τεχνολογίες και στις ανάγκες των χρηστών που αλλάζουν. Μια από τις τελευταίες και μεγάλες τάσεις είναι η αυξημένη χρήση της φωνητικής αναζήτησης, με πολλούς χρήστες να αναζητούν απαντήσεις, όπως “Ποιο είναι το καλύτερο ‘τάδε μαγαζί’ κοντά μου;”. 

Αυτό χρειάζεται στρατηγικές που εστιάζουν σε μεγαλύτερες λέξεις (long-tail keywords) και φυσικές φράσεις. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι εξελιγμένοι αλγόριθμοι της Google όπως το BERT, δίνουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο που είναι ποιοτικό και απαντάει στην πρόθεση του χρήστη.

Επίσης, αλγόριθμοι όπως το RankBrain μαθαίνουν από το πως συμπεριφέρονται οι χρήστες και προσαρμόζουν ανάλογα τα αποτελέσματα αναζήτησης. Η εμπειρία χρήστη (UX) και η πρόθεση αναζήτησης (search intent) αρχίζουν και γίνονται επίσης όλο και πιο σημαντικοί παράγοντες κατάταξης. 

Το Mobile-First Indexing αποτελεί πλέον κανόνα και δίνει έμφαση στο πόσο καλά είναι βελτιωμένες οι σελίδες για κινητά. Επιπλέον, η σημασιολογική αναζήτηση (semantic search) κερδίζει έδαφος και στοχεύει να κατανοήσει την σχετικότητα του περιεχόμενου με την πρόθεση από το ερώτημα του χρήστη και όχι μόνο αν υπάρχουν οι λέξεις κλειδιά που ψάχνει.

Το AI μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για όποιον έχει επιχείρηση καθώς llm όπως το ChatGPT μπορεί να σε βοηθήσει σε διάφορες ενέργειες όπως ιδέες για νέο περιεχόμενο και άλλα πολλά. Αυτές οι εξελίξεις κάνουν το SEO πιο απαιτητικό και πολύπλοκο αλλά αυτό είναι κάτι καλό γιατί στην τελική όλα βελτιώνονται για τη καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Aυτά προσφέρουν ευκαιρίες για εκείνους που ακολουθούν τις τάσεις και δεν μένουν πίσω.

Κάτι άλλο που αλλάζει στο SEO είναι η αμεσότητα που αναζητούν οι χρήστες πλέον. Η Google έχει αρχίσει και χρησιμοποιεί το AI overview με το Gemini στα αποτελέσματα αναζήτησης και πολλοί χρήστες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν την αναζήτηση με το ChatGPT. Αυτές οι εξελίξεις μεγαλώνουν την ανάγκη για μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο ώστε οι αλγόριθμοι να προτείνουν την ιστοσελίδα σου ως χρήσιμη πηγή.

 

Τα καλύτερα εργαλεία για το SEO

Το να χρησιμοποιείς εξειδικευμένα εργαλεία SEO είναι σημαντικό για να μπορείς να αναλύεις και να βελτιώνεις τις ιστοσελίδες σου.

Εργαλεία όπως το Google analytics σου παρέχουν πληροφορίες για τις ενέργειες των επισκεπτών σου, πόση ώρα περνούν, πόσες σελίδες ανοίγουν και άλλα. Το Google search console σου παρέχει πληροφορίες για τις εμφανίσεις και τα κλικ που έγιναν στον ιστότοπο, τους εξωτερικούς συνδέσμους που έχεις καθώς και αν υπάρχουν θέματα crawling.

Μπορείς να δεις την συνολική απόδοση των ιστοσελίδων σου στις αναζητήσεις.

Για περεταίρω ανάλυση ανταγωνιστών, λέξεων-κλειδιών και backlinks, εργαλεία όπως το Ahrefs και το SEMrush είναι εξαιρετικά χρήσιμα.

Υπάρχουν επιπλέον εργαλεία για κάθε λεπτομέρεια που θέλεις να γνωρίζεις για τον ιστότοπο σου. Αν χρησιμοποιήσεις αυτά τα εργαλεία με σωστό τρόπο μπορείς να ενισχύσεις την κατάταξή σου και να αποκτήσεις πλεονέκτημα από εκείνους που δεν κάνουν ενέργειες.

SEO τι είναι;

SEO για αρχάριους: Πως να ξεκινήσεις

Αν είσαι νέος στον κόσμο του SEO και θέλεις να δώσεις μια ώθηση στο website σου, να βελτιώσεις την κατάταξη και να αυξήσεις την επισκεψιμότητά, μπορείς να ακολουθήσεις τις εξής συμβουλές:

Για αρχή το πρώτο που μπορείς να κάνεις χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις είναι να εστιάσεις στο ποιοτικό περιεχόμενο και στην δομή του.

Είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης και δεν χρειάζεται τεχνικές γνώσεις.

Αν έχεις τοπική επιχείρηση μπορείς να βελτιώσεις το Google Business Profile σου. Εμπλούτισε το όσο περισσότερο γίνεται με πληροφορίες για την επιχείρηση σου, γράψε μια ολοκληρωμένη περιγραφή, πρόσθεσε όλες τις υπηρεσίες σου, βάλε φωτογραφίες και βίντεο από τον χώρο σου.

Επιπλέον είναι καλό να ανεβάζεις συχνά ενημερώσεις για την επιχείρηση σου (gmb posts) σχετικά με υπηρεσίες, προσφορές, διάφορα events κλπ. Αναλυτικά όλες οι συμβουλές:

  • Εστίασε στην ποιότητα του περιεχομένου: Το περιεχόμενο που παρέχει αξία στον χρήστη είναι κλειδί για την επιτυχία του SEO
  • Χρησιμοποίησε σχετικές λέξεις-κλειδιά: Επέλεξε τις σωστές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σου και χρησιμοποίησε τις λέξεις φυσικά στο περιεχόμενο
  •  Δώσε προσοχή στην ταχύτητα της σελίδας: Οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα
  •  Χτίσε ποιοτικά backlinks: Οι σύνδεσμοι από άλλες αξιόπιστες ιστοσελίδες ενισχύουν την κατάταξη και την αξιοπιστία της σελίδας σου

Αν έχεις τοπική επιχείρηση:

  • Βελτίωσε το επιχειρηματικό σου προφίλ Google 
  • Πρόσθεσε την επιχείρηση σου σε τοπικούς καταλόγους

 

Χρησιμοποιώντας μερικές από αυτές τις συμβουλές μπορείς να βελτιώσεις το SEO ακόμα και αν δεν έχεις εμπειρία.

Συχνές ερωτήσεις για το SEO

Μετά από πόσο καιρό βλέπω αποτελέσματα με το SEO;

Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική. Κατα μέσο όρο τα σημαντικά αποτελέσματα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται σε 3-6 μήνες, αλλά εξαρτάται κυρίως από τον ανταγωνισμό του κλάδου και την περιοχή που θέλεις να εστιάσεις.

Αν συνδυάσεις τις πρώτες βελτιώσεις του SEO με SEM και χρήση διαφημίσεων για ένα μικρό διάστημα αυτό μπορεί να φέρει πιο γρήγορα αποτελέσματα.

Τι είναι τα keywords;

Τα keywords (λέξεις-κλειδιά) είναι οι φράσεις ή λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης.

Οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για εσένα είναι αυτές που είναι σχετικές με την επιχείρησή σου και έχουν μεγάλη ζήτηση.

Μπορώ να κάνω SEO μόνος μου;

Μπορείς να κάνεις μόνος σου κάποια πράγματα. Μπορείς όμως να επιλέξεις ειδικό να σε βοηθήσει αν θέλεις να επιταχύνεις τα αποτελέσματα και να έχεις μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση και εφαρμογή των ενεργειών.

Το SEO είναι ιδανικό για κάθε επιχείρηση;

Μπορεί να είναι χρήσιμο σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από το μέγεθος τους.

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και σημαντικών παραγόντων που επηρεάζουν την κατάταξη μπορεί να προσφέρει οφέλη όπως περισσότερες επισκέψεις στο website και πωλήσεις.

Ποιο είναι το κόστος του SEO;

Το κόστος του SEO εξαρτάται από τις ανάγκες της επιχείρησής σου, τον ανταγωνισμό του κλάδου και τις υπηρεσίες που χρειάζεσαι. Μπορεί να ξεκινάει από ένα βασικό μηνιαίο κόστος για μικρές επιχειρήσεις και να φτάνει έως μεγαλύτερες επενδύσεις για ολοκληρωμένες στρατηγικές βελτιστοποίησης. Μπορείς να βρεις τις αναλυτικές τιμές στην σελίδα υπηρεσιών.

Συμπέρασμα

Η βελτιστοποίηση SEO περιλαμβάνει ενέργειες εντός του ιστότοπου (on page) που τον κάνουν καλύτερο από θέμα περιεχομένου και τεχνικά, αλλά και εκτός (off page) που ενισχύουν την αξιοπιστία του.

Είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο και να προσελκύει περισσότερο κόσμο. Με πολλές ενέργειες που το ενισχύουν, το website και η επιχείρηση σου γίνονται πιο ελκυστικά για το κοινό και τις μηχανές αναζήτησης.

Επικοινώνησε με το EnigmaSEO αν θέλεις να μάθεις ποια είναι η κατάλληλη στρατηγική προώθησης για την επιχείρηση σου.