EnigmaSeo

Τι είναι το SEO και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου;

Αν αναρωτιέσαι τι ακριβώς είναι το SEO και πώς μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σου, έχεις έρθει στο σωστό μέρος. Στο άρθρο αυτό, θα εξηγήσουμε τα βασικά του SEO, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί να ενισχύσει την παρουσία σου online.

Τι Είναι το SEO;

Το SEO (βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης) είναι η διαδικασία βελτίωσης ιστοσελίδων με σκοπό να εμφανίζονται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν κάποιος αναζητεί κάτι σχετικό με την επιχείρηση σου – για παράδειγμα αν έχεις καφετέρια στην Αθήνα – θέλεις η επιχείρηση σου να εμφανίζεται όταν κάποιος αναζητεί λέξεις κλειδιά όπως ‘καφέ αθήνα’, ‘καφετέριες αθήνα’ ή ακόμα και ‘πρωινό/brunch αθήνα’.
Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει διάφορες πρακτικές, όπως η βελτιστοποίηση του περιεχομένου, η βελτίωση της δομής της σελίδας, και η δημιουργία συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες.

Πως δημιουργούνται τα αποτελέσματα αναζήτησης;

Η κατάταξη γίνεται αφού εξεταστούν πολλοί παράγοντες από τους αλγόριθμους. Επιδιώκουν να δώσουν το πιο σχετικό αποτέλεσμα στο ερώτημα του χρήστη με το ποιοτικότερο περιεχόμενο. Έχει σημασία και η τοποθεσία του χρήστη καθώς προωθούν τα καλύτερα αποτελέσματα που είναι κοντά του. Περισσότερα για τους αλγόριθμους αναζήτησης google.

Γιατί είναι σημαντικό;

Οι χρήστες συνήθως κοιτάζουν τις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google. Επομένως, αν η ιστοσελίδα σου βρίσκεται σε αυτές τις θέσεις, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σε επιλέξουν. Το SEO αυξάνει την ορατότητα σου και με αυτόν τον τρόπο μπορείς να προσελκύσεις στοχευμένο κοινό που ψάχνει σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις.

Τα Βασικά Στοιχεία του SEO

Περιλαμβάνει διάφορες διαδικασίες, καθεμία από αυτές συμβάλλει στη συνολική κατάταξη της ιστοσελίδας. Ας δούμε τους βασικούς τομείς του:

1. Technical SEO

Αφορά τη δομή, την ταχύτητα και την συνολική απόδοση της ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό ώστε να φαίνεται λειτουργικός ο ιστότοπος στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους χρήστες, πολλοί εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα αν καθυστερεί να φορτώσει. Αυτό περιλαμβάνει, την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας, την ασφάλεια (SSL), την συμβατότητα με κινητές συσκευές και άλλες τεχνικές παραμέτρους που επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να «βρίσκουν» (crawling) και να κατανοούν τη σελίδα σου.

2. On-Page SEO

Επικεντρώνεται σε ενέργειες που γίνονται εντός της σελίδας, όπως την σωστή χρήση λέξεων κλειδιών σε σημεία της ιστοσελίδας όπως ο τίτλος, η περιγραφή (περισσότερα σχετικά με meta description), το κείμενο και το url. H σωστή χρήση επικεφαλίδων (H1, H2 κτλ.), οι εσωτερικοί σύνδεσμοι για εύκολη πλοήγηση και η βελτίωση των εικόνων και βίντεο. Αυτά τα στοιχεία διευκολύνουν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας και να την κατατάξουν ανάλογα.

3. Off-Page SEO

Αφορά την απόκτηση συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες προς την δική σου (backlinks), οι οποίοι ενισχύουν την αξιοπιστία της ιστοσελίδας καθώς φαίνεται ότι είναι χρήσιμη και συστήνεται από άλλες πηγές. Οι σύνδεσμοι από αξιόπιστες ιστοσελίδες δείχνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι το website σου είναι έμπιστο και σου προσφέρουν επιπλέον επισκεψιμότητα από το δικό τους κοινό.

4. Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο είναι η βάση του SEO. Χρειάζεται το περιεχόμενο να είναι ποιοτικό, να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και να απαντά στο ερώτημα του χρήστη που κάνει την αναζήτηση. Πρέπει να είναι εμπλουτισμένο με σχετικές λέξεις-κλειδιά χωρίς υπερβολές, και να είναι γραμμένο με τρόπο που να κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

5. Local SEO

Είναι σημαντικό καθώς βελτιώνει την παρουσία σε τοπικές αναζητήσεις. Περιέχει τακτικές για να γίνει καλύτερο το προφίλ της επιχείρησης (google my business) και να είναι ορατό σε περισσότερους επισκέπτες. Πραγματοποιείται με την ολοκλήρωση του προφίλ με πληροφορίες της επιχείρησης, με την συστηματική χρήση φωτογραφιών/βίντεο, με την σωστή ανταπόκριση στις κριτικές πελατών, με την χρήση των παροχών της google όπως αναφορές (posts), ερωτήσεις/απαντήσεις (q&a) και με την κοινοποίηση των στοιχείων της επιχείρησης σε σχετικές τοπικές λίστες επιχειρήσεων και όπου είναι διαθέσιμο (citations)

Πώς το SEO μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου;

Παρέχει πολλά πλεονεκτήματα για την επιχείρησή σου. Ας δούμε τα κύρια οφέλη:

Αυξημένη Ορατότητα και Προσέλκυση Κοινού

Με τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, η επιχείρησή σου έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάποιος ψάχνει σχετικές λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει περισσότερους επισκέπτες και περισσότερους πιθανούς πελάτες.

Δημιουργία Εμπιστοσύνης και Αξιοπιστίας

Οι χρήστες προτιμούν τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται υψηλά, οι επισκέπτες θεωρούν ότι η επιχείρησή σου είναι αξιόπιστη και έχει τις καλύτερες παροχές στον τομέα της.

Στοχευμένη Επισκεψιμότητα

Προσελκύει επισκέπτες που ψάχνουν σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να γίνουν πελάτες είναι πολύ υψηλότερες σε σύγκριση με άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Μετρήσιμα Αποτελέσματα

Το SEO είναι μια από τις λίγες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορεί να μετρηθεί άμεσα, με εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console. Μπορείς να βλέπεις πόσοι επισκέπτες ήρθαν μέσω των αναζητήσεων και πώς αλληλεπίδρασαν με την ιστοσελίδα σου.

Συμβουλές για να Ξεκινήσεις

Αν θέλεις να βελτιώσεις την κατάταξη της ιστοσελίδας σου και να αυξήσεις την επισκεψιμότητά της, ακολουθούν μερικές απλές αλλά σημαντικές συμβουλές:

•  Εστίασε στην Ποιότητα του Περιεχομένου: Το περιεχόμενο που παρέχει αξία στον χρήστη είναι κλειδί για την επιτυχία του SEO.

• Χρησιμοποίησε Σχετικές Λέξεις-Κλειδιά: Επέλεξε τις σωστές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σου και χρησιμοποίησε τις λέξεις φυσικά στο περιεχόμενο.

• Δώσε Προσοχή στην Ταχύτητα της Σελίδας: Οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα.

•  Χτίσε Ποιοτικά Backlinks: Οι σύνδεσμοι από άλλες αξιόπιστες ιστοσελίδες ενισχύουν την κατάταξη και την αξιοπιστία της σελίδας σου.

Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)

1. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να δω αποτελέσματα;
Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική. Κατα μέσο όρο τα σημαντικά αποτελέσματα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται σε 3-6 μήνες, αλλά εξαρτάται κυρίως από τον ανταγωνισμό του κλάδου και την περιοχή που θέλεις να εστιάσεις. Αν οι πρώτες βελτιώσεις SEO συνδυαστούν με SEM και χρήση διαφημίσεων για ένα μικρό διάστημα αυτό μπορεί να επιταχύνει τα αποτελέσματα.

2. Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά και πως τις επιλέγω;
Λέξεις-κλειδιά είναι οι φράσεις ή μονολεκτικές λέξεις σε κάποιες περιπτώσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης. Οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για εσένα είναι αυτές που είναι σχετικές με την επιχείρησή σου και έχουν μεγάλη ζήτηση.

3. Μπορώ να Κάνω SEO Μόνος Μου;
Μπορείς να κάνεις μόνος σου βελτιώσεις. Μπορείς όμως να επιλέξεις ειδικό να σε βοηθήσει αν θέλεις να επιταχύνεις τα αποτελέσματα και να έχεις μια ολιστική καθοδήγηση και εφαρμογή.

Το SEO είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο και να προσελκύει περισσότερο κόσμο .Με πολλές ενέργειες που το ενισχύουν, το website και η επιχείρηση σου γίνονται πιο ελκυστικά για το κοινό και τις μηχανές αναζήτησης.