Ψάχνεις τρόπο να εμφανίζεται η επιχείρηση σου όταν οι πελάτες ψάχνουν κάτι σχετικό με αυτά που προσφέρεις; Τότε η στρατηγική που χρειάζεσαι είναι το SEO. Σε αυτό τον οδηγό θα μάθεις αναλυτικά τι είναι το seo και πως λειτουργεί.
Το SEO ή στα ελληνικά βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, είναι η διαδικασία βελτίωσης ιστοσελίδων με σκοπό να εμφανίζονται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Περιεχόμενο
ToggleΌταν κάποιος αναζητεί κάτι σχετικό με την επιχείρηση σου, για παράδειγμα αν έχεις καφετέρια στην Αθήνα θέλεις η επιχείρηση σου να εμφανίζεται όταν κάποιος ψάχνει λέξεις κλειδιά όπως ‘καφέ αθήνα’, ‘καφετέριες αθήνα’ ή ακόμα και ‘πρωινό/brunch αθήνα’.
Για να πετύχεις καλή κατάταξη στα ερωτήματα που θέλεις και μπορεί να φέρουν κοινό στον ιστότοπο σου, χρειάζονται διάφορες ενέργειες όπως η βελτιστοποίηση του περιεχομένου, η βελτίωση της δομής και ταχύτητας του website, και η δημιουργία συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες (backlinks).
Η κατάταξη γίνεται αφού εξεταστούν πολλοί παράγοντες από τους αλγόριθμους αναζήτησης. Επιδιώκουν να δώσουν το πιο σχετικό αποτέλεσμα με το πιο ποιοτικό περιεχόμενο στον χρήστη.
Έχει σημασία και η τοποθεσία του χρήστη καθώς προωθούν τα καλύτερα αποτελέσματα που είναι κοντά του.
Η Google χρησιμοποιεί πάνω από 200 παράγοντες στους αλγόριθμους για να καθορίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης (Backlinko)
Οι χρήστες συνήθως κοιτάζουν τις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google. Για αυτό τον λόγο αν η ιστοσελίδα σου βρίσκεται στις θέσεις της πρώτης σελίδας των αποτελεσμάτων, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σε επιλέξουν.
Το SEO αυξάνει την ορατότητα σου και με αυτόν τον τρόπο μπορείς να προσελκύσεις στοχευμένο κοινό που ψάχνει σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις.
Περιλαμβάνει διάφορες διαδικασίες και κάθε μία από αυτές συμβάλλει στη συνολική κατάταξη της ιστοσελίδας. Ας δούμε τους βασικούς τομείς του:
Αφορά τη δομή, την ταχύτητα και την συνολική απόδοση της ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό ώστε να φαίνεται λειτουργικός ο ιστότοπος στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους χρήστες. Πολλοί εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα αν καθυστερεί να φορτώσει.
Αυτό περιλαμβάνει, την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας, την ασφάλεια (SSL), την συμβατότητα με κινητές συσκευές και άλλες τεχνικές παραμέτρους που επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να «βρίσκουν» (crawling) και να κατανοούν τη σελίδα σου.
Μπορείς να δεις προβλήματα ταχύτητας και λειτουργικότητας που υπάρχουν στο website σου με το δωρεάν εργαλείο της google το pagespeed insights, απλά βάζεις το url που θέλεις να αναλύσεις και σου λέει τα προβλήματα καθώς και πως να τα διορθώσεις.
Κάποια είναι πιο απλά όπως η βελτιστοποίηση εικόνων ώστε να μην πιάνουν πολύ χώρο και άλλα είναι πιο πολύπλοκα και έχουν να κάνουν με τον κώδικα της σελίδας.
Των χρηστών εγκαταλείπει έναν ιστότοπο αν αργεί πάνω από 4 δευτερόλεπτα να φορτώσει (Email Vendor Selection)
Επικεντρώνεται σε ενέργειες που γίνονται εντός της σελίδας, όπως:
Με αυτές τις βελτιώσεις γίνεται πιο εύκολο στις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας και να την κατατάξουν ανάλογα.
Κατά κύριο λόγο βασίζεται στους συνδέσμους που αποκτάς από άλλες ιστοσελίδες προς την δική σου (backlinks), με τους οποίους ενισχύεις την αξιοπιστία της ιστοσελίδας καθώς φαίνεται ότι είναι χρήσιμη και άλλες πηγές την συστήνουν.
Οι σύνδεσμοι από αξιόπιστες ιστοσελίδες δείχνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι το website σου είναι έμπιστο και μπορείς να αποκτήσεις επιπλέον επισκέπτες από το δικό τους κοινό.
Μπορείς να αποκτήσεις τα πρώτα σου backlink από social media όπως το X (πρώην twitter) και το pinterest, καθώς και με το ανέβασμα ενημερωτικών blogpost που να προσφέρουν αξία, σε ιστότοπους που το επιτρέπουν όπως το medium.
Στην πορεία εφόσον εξελιχθείς και δημιουργήσεις πολύ καλό περιεχόμενο θα είναι πιο εύκολο τα άλλα website να σε αναφέρουν ειδικά αν προσφέρεις κάτι μοναδικό όπως μια έρευνα ή κάτι εξειδικευμένο. Επιπλέον γίνεται να αποκτήσεις backlinks με quest posts αν γράφεις καλό περιεχόμενο για άλλους.
Το περιεχόμενο είναι η βάση του SEO. Ξεκινάει με την σωστή έρευνα για λέξεις κλειδιά και αφού έχεις καταλήξει, τότε χρειάζεται και ένας τίτλος του να είναι σχετικός και ελκυστικός ώστε να το επιλέγουν οι χρήστες.
Το περιεχόμενο χρειάζεται να είναι ποιοτικό, να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και να δίνει τις κατάλληλες απαντήσεις στο ερώτημα του χρήστη που κάνει την αναζήτηση. Πρέπει να είναι εμπλουτισμένο με σχετικές λέξεις-κλειδιά χωρίς υπερβολές, και να είναι γραμμένο με τρόπο που να κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Συνήθως τα άρθρα με περισσότερες λέξεις και πληροφορίες τήνουν να αποκτούν περισσότερα backlinks αλλά ο αριθμός των λέξεων που να χρησιμοποιήσεις εξαρτάται από το είδος της σελίδας, αν είναι βασική σελίδα υπηρεσίας, υποκατηγορία της ή κάποιο blogpost.
Επίσης εξαρτάται και από το θέμα του περιεχομένου και πόσο αυτό μπορεί να εμπλουτιστεί. Να θυμάσαι όμως ότι πρώτα από όλα πρέπει να γράφεις για τον αναγνώστη και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.
Στους 3 καλύτερους παράγοντες κατάταξης είναι το ποιοτικό περιεχόμενο μαζί με την εμπειρία της σελίδας και τα links (Search Engine Journal)
Το local SEO είναι σημαντικό καθώς βελτιώνει την παρουσία σου σε τοπικές αναζητήσεις. Ο βασικός παράγοντας που πρέπει να προσέξεις για να βελτιωθεί η τοπική σου κατάταξη είναι το gmb profile (google my business).
Η βελτίωση πραγματοποιείται με την συμπλήρωση του προφίλ με πληροφορίες της επιχείρησης, με την συστηματική χρήση φωτογραφιών/βίντεο, με την σωστή ανταπόκριση στις κριτικές πελατών, με την χρήση των παροχών της google όπως ενημερώσεις (posts) και ερωτήσεις/απαντήσεις (q&a).
Επίσης είναι καλό να ανεβάζεις τις προσφορές σου και διάφορες εκδηλώσεις της επιχείρησης στο gmb. Επιπλέον επιτυγχάνεται με την κοινοποίηση των στοιχείων της επιχείρησης σου σε σχετικές τοπικές λίστες επιχειρήσεων και όπου είναι διαθέσιμο (citations).
Είναι σημαντικό οι πληροφορίες της επιχείρησης, το NAP (name, adress, phone number) να είναι το ίδιες παντού ώστε να μην μπερδεύονται οι χρήστες.
Το 28% των χρηστών που ψάχνουν κάτι τοπικά, καταλήγουν να αγοράσουν (Google)
Το SEO είναι μια πολύ χρήσιμη στρατηγική για την επιχείρηση σου και παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Ας δούμε τα κύρια οφέλη:
Με τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, η επιχείρησή σου έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάποιος ψάχνει σχετικές λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει περισσότερους επισκέπτες και περισσότερους πιθανούς πελάτες.
Οι χρήστες προτιμούν τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όταν η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται υψηλά, οι επισκέπτες θεωρούν ότι η επιχείρησή σου είναι αξιόπιστη και έχει τις καλύτερες παροχές στον τομέα της.
Με SEO προσελκύεις επισκέπτες που ψάχνουν σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να γίνουν πελάτες είναι πολύ υψηλότερες σε σύγκριση με άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ.
Το SEO είναι μια από τις λίγες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορεί να μετρηθεί άμεσα, με εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console. Μπορείς να βλέπεις πόσοι επισκέπτες ήρθαν μέσω των αναζητήσεων και πώς αλληλεπίδρασαν με την ιστοσελίδα σου.
Το SEO εξελίσσεται συνέχεια και προσαρμόζεται σε νέες τεχνολογίες και στις ανάγκες των χρηστών που αλλάζουν. Μια από τις τελευταίες και μεγάλες τάσεις είναι η αυξημένη χρήση της φωνητικής αναζήτησης, με πολλούς χρήστες να αναζητούν απαντήσεις, όπως “Ποιο είναι το καλύτερο ‘τάδε μαγαζί’ κοντά μου;”.
Αυτό χρειάζεται στρατηγικές που εστιάζουν σε μεγαλύτερες λέξεις (long-tail keywords) και φυσικές φράσεις. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι εξελιγμένοι αλγόριθμοι της Google όπως το BERT, δίνουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο που είναι ποιοτικό και απαντάει στην πρόθεση του χρήστη.
Επίσης, αλγόριθμοι όπως το RankBrain μαθαίνουν από το πως συμπεριφέρονται οι χρήστες και προσαρμόζουν ανάλογα τα αποτελέσματα αναζήτησης. Η εμπειρία χρήστη (UX) και η πρόθεση αναζήτησης (search intent) αρχίζουν και γίνονται επίσης όλο και πιο σημαντικοί παράγοντες κατάταξης.
Το Mobile-First Indexing αποτελεί πλέον κανόνα και δίνει έμφαση στο πόσο καλά είναι βελτιωμένες οι σελίδες για κινητά. Επιπλέον, η σημασιολογική αναζήτηση (semantic search) κερδίζει έδαφος και στοχεύει να κατανοήσει την σχετικότητα του περιεχόμενου με την πρόθεση από το ερώτημα του χρήστη και όχι μόνο αν υπάρχουν οι λέξεις κλειδιά που ψάχνει.
Το AI μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για όποιον έχει επιχειρήσει καθώς μπορεί να σε βοηθήσει σε διάφορες ενέργειες όπως ιδέες για νέο περιεχόμενο. Αυτές οι εξελίξεις κάνουν το SEO πιο απαιτητικό και πολύπλοκο αλλά αυτό είναι κάτι καλό γιατί στην τελική όλα βελτιώνονται για τη καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Όλα αυτά προσφέρουν ευκαιρίες για εκείνους που ακολουθούν τις τάσεις και δεν μένουν πίσω.
Το να χρησιμοποιείς εξειδικευμένα εργαλεία SEO είναι σημαντικό για να μπορείς να αναλύεις και να βελτιώνεις τις ιστοσελίδες σου.
Εργαλεία όπως το Google analytics σου παρέχει πληροφορίες για τις ενέργειες των επισκεπτών σου, πόση ώρα περνούν, πόσες σελίδες ανοίγουν και άλλα και το Google search console σου παρέχει πληροφορίες για τις εμφανίσεις και τα κλικ που έγιναν στον ιστότοπο καθώς και αν υπάρχουν θέματα crawling.
Μπορείς να δεις την συνολική απόδοση της σελίδας σου στις αναζητήσεις. Για περεταίρω ανάλυση ανταγωνιστών, λέξεων-κλειδιών και backlinks, εργαλεία όπως το Ahrefs και το SEMrush είναι εξαιρετικά χρήσιμα.
Υπάρχουν επιπλέον εργαλεία για κάθε λεπτομέρεια που θέλεις να γνωρίζεις για τον ιστότοπο σου. Αν χρησιμοποιήσεις αυτά τα εργαλεία με σωστό τρόπο μπορείς να ενισχύσεις την κατάταξή σου και να αποκτήσεις πλεονέκτημα από εκείνους που δεν κάνουν ενέργειες.
Αν είσαι νέος στον κόσμο του SEO και θέλεις να δώσεις μια ώθηση στο website σου, να βελτιώσεις την κατάταξη και να αυξήσεις την επισκεψιμότητά, μπορείς να ακολουθήσεις τις εξής συμβουλές:
Για αρχή το πρώτο που μπορείς να κάνεις χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις είναι να εστιάσεις στο ποιοτικό περιεχόμενο και στην δομή του.
Είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης και δεν χρειάζεται τεχνικές γνώσεις.
Αν έχεις τοπική επιχείρηση μπορείς να βελτιώσεις το Google my Business προφίλ σου. Εμπλούτισε το όσο περισσότερο γίνεται με πληροφορίες για την επιχείρηση σου, γράψε μια ολοκληρωμένη περιγραφή, πρόσθεσε όλες τις υπηρεσίες σου, βάλε φωτογραφίες και βίντεο από τον χώρο σου.
Επιπλέον είναι καλό να ανεβάζεις συχνά ενημερώσεις για την επιχείρηση σου (gmb posts) σχετικά με υπηρεσίες, προσφορές, διάφορα events κλπ. Αναλυτικά όλες συμβουλές:
Αν έχεις τοπική επιχείρηση:
Χρησιμοποιώντας μερικές από αυτές τις συμβουλές μπορείς να βελτιώσεις το SEO ακόμα και αν δεν έχεις εμπειρία.
Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική. Κατα μέσο όρο τα σημαντικά αποτελέσματα μπορεί να αρχίσουν να φαίνονται σε 3-6 μήνες, αλλά εξαρτάται κυρίως από τον ανταγωνισμό του κλάδου και την περιοχή που θέλεις να εστιάσεις.
Αν συνδυάσεις τις πρώτες βελτιώσεις του SEO με SEM και χρήση διαφημίσεων για ένα μικρό διάστημα αυτό μπορεί να φέρει πιο γρήγορα αποτελέσματα.
Τα keywords (λέξεις-κλειδιά) είναι οι φράσεις ή λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης.
Οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για εσένα είναι αυτές που είναι σχετικές με την επιχείρησή σου και έχουν μεγάλη ζήτηση.
Μπορείς να κάνεις μόνος σου κάποια πράγματα. Μπορείς όμως να επιλέξεις ειδικό να σε βοηθήσει αν θέλεις να επιταχύνεις τα αποτελέσματα και να έχεις μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση και εφαρμογή των ενεργειών.
Το SEO μπορεί να είναι χρήσιμο σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από το μέγεθος τους.
Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και σημαντικών παραγόντων που επηρεάζουν την κατάταξη μπορεί να φανεί χρήσιμη σε όλους και να τους δώσει οφέλη.
Το κόστος του SEO εξαρτάται από τις ανάγκες της επιχείρησής σου, τον ανταγωνισμό του κλάδου και τις υπηρεσίες που χρειάζεσαι. Μπορεί να ξεκινάει από ένα βασικό μηνιαίο κόστος για μικρές επιχειρήσεις και να φτάνει έως μεγαλύτερες επενδύσεις για ολοκληρωμένες στρατηγικές SEO. Μπορείς να βρεις τις αναλυτικές τιμές SEO στην σελίδα υπηρεσιών.
Η βελτιστοποίηση SEO είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο και να προσελκύει περισσότερο κόσμο. Με πολλές ενέργειες που το ενισχύουν, το website και η επιχείρηση σου γίνονται πιο ελκυστικά για το κοινό και τις μηχανές αναζήτησης.
Επικοινώνησε μαζί μας αν θέλεις να μάθεις ποια είναι η κατάλληλη στρατηγική SEO για την επιχείρηση σου.